Krachtenbundeling met De Kroes

Met ingang van 11 september zullen De With Maaltijden en De Kroes hun krachten bundelen. Vanuit een gezamenlijke visie om de categorie van ambachtelijke maaltijdschotels uit te bouwen op een lokale en duurzame wijze, versterkt De Kroes haar propositie en biedt het een stevige basis om op de veranderende marktbehoeften te blijven inspelen.

 

De With Maaltijden, opgericht in 2006 als onderdeel van De With Slagerij en gerund door Thomas de With (derde generatie), en De Kroes uit Almere, ook opgericht vanuit een slagerij en onder directie van Peter de Vos, zijn beiden actief als producent voor onder andere versspecialisten, foodservice en retail. Sinds 2020 maakt De Indische uit Nieuw-Vennep ook onderdeel uit van De Kroes. De productie van de ovenschotels zal komende periode worden overgedragen naar Nieuw-Vennep onder begeleiding van Thomas de With.

De Kroes is de sparringpartner voor alle foodspecialisten en -ondernemers. Hiervoor wordt continue gekeken naar mogelijkheden voor het doorvoeren van verbeteringen om gezondere menu’s samen te stellen, meer variatie te bieden en verspilling te voorkomen, zónder in te leveren aan ambachtelijke kwaliteit. De krachtenbundeling komt als een kruisbestuiving voor beide bedrijven en bevordert de doorontwikkeling van de productcategorie met het behoud van de eigen sterktes.

“Door deze samensmelting creëren we synergie en ontstaan mooie kansen op het gebied van verse maaltijden voor onze klanten,” aldus Peter de Vos. “De With ken ik als gespecialiseerd ambachtsbedrijf dat qua kennis, kunde en passie goed aansluit op de visie van De Kroes. Met deze stap kunnen we gezamenlijk met onze klanten de groeiambitie waarmaken.”

“Het is een belangrijk besluit. We hebben sterk overeenkomende kernwaarden en passen goed bij elkaar”, verklaard Thomas de With. “Er is zoveel gezamenlijk talent, kennis en passie dat dit voelt als een doorpakmoment voor De With Maaltijden.”

De Kroes is al actief met een onderscheidend aanbod van merken als De Indische, Flying Flavours, Pinsa Club en Broodkunst. Met het toevoegen van een kwaliteitsmerk als De With Maaltijden hoopt De Kroes de markt nog verder te inspireren en ontzorgen.